poniedziałek, 18 czerwca 2012

Identyfikacja wizualna polskich parków narodowych

Koncepcja brandingu miejsc zyskuje coraz większą popularność na całym świecie, również w Polsce.Wydaje mi się, że jej zastosowanie szczególnie przydałoby się polskim parkom narodowym - wystarczy spojrzeć na archaiczne strony internetowe parków (tak pod względem zawartości merytorycznej i rozmieszczenia treści jak i warstwy wizualnej). A przecież mamy się czym pochwalić!

Zacząłem się też zastanawiać, że fajnie by było mieć jeden spójny system identyfikacji wizualnej polskich parków, z jednej strony wykorzystujący podobne motywy, z drugiej strony pozwalający na elastyczność - czyli 23 systemy poszczególnych parków pod wspólnym parasolem.

No i w ramach ćwiczenia praktycznego zrobiłem przymiarkę do dwóch parków: Słowińskiego i Ojcowskiego. Identyfikację obu parków (a docelowo wszystkich parków) łączy:
 - wpisanie sygnetu w kwadrat,
 - bazowanie na dwóch kolorach,
 - logotyp oparty o krój Museo Slab,
 - typografia (krój Lato).

Wygląda to tak:




































Nie znam stopnia autonomii poszczególnych parków narodowych w Polsce ale sądzę, że warto zastanowić się nad wprowadzeniem podobnego systemu i wizualnym uporządkowaniem, bo na razie każdy z parków podejmuje działania w tej sferze na własną rękę a efekty są... hmm... niezadowalające.

Na potrzeby prezentacji wykorzystałem zdjęcia zamieszczone na stronach:
kolumber.pl
lumisfera.pl
naszapolska.eu
ustka.ug.gov.pl
garnek.pl
polska.pl
przktycznyprzewodnik.pl
jestemnaptak.pl
turystycznapolska.pl
ela22.flog.pl
globtroter.pl
pl.wikipedia.org
ojcowski-park-narodowy.blogspot.com
klubgaleriiusmiechu.pl
webshots.com




2 komentarze:

  1. Twoja firma to nie tylko produkty czy usługi, to także historia, charakter i unikalność. W agencji marketingowej Gdańsk specjalizujemy się w tworzeniu niepowtarzalnej tożsamości wizualnej, która wyróżni Cię na tle konkurencji.

    OdpowiedzUsuń